no-img
مرجع فایلهای آموزشی

پاورپوینت مطالعه و طراحی نحوه استقرار کارکنان و مبلمان اداری


مرجع فایلهای آموزشی
ads

ادامه مطلب

پاورپوینت مطالعه و طراحی نحوه استقرار کارکنان و مبلمان اداری
zip
ژوئن 14, 2019

پاورپوینت مطالعه و طراحی نحوه استقرار کارکنان و مبلمان اداری


پاورپوینت مطالعه و طراحی نحوه استقرار کارکنان و مبلمان اداری

دسته بندي : مباحث رشته ها » پاورپوینت

دانلود پاورپوینت با موضوع پاورپوینت مطالعه و طراحی نحوه استقرار کارکنان و مبلمان اداری دارای 65 اسلاید و با فرمت .ppt و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد اسلاید : 65 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت .ppt و قابل ویرایش

آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

قسمتی از متن نمونه:

مطالعه و طراحی نحوه استقرار کارکنان و مبلمان اداری
*
*
1- اهميت فضاي اداري:
فضاي اداري و نحوه استقرار كاركنان يكي از عوامل اساسي در كارآيي، تسريع در فرايندكار و كاهش نارضايتي كاركنان مي باشد.

با توجه به اهميت موضوع، در قانون برنامه سوم و چهارم توسعه جمهوري اسلامي ايران، بهره برداري مطلوب از فضا و ساختمانهاي اداري دستگاههاي دولتي مورد تاكيد قرار گرفته و متعاقب آن در سال 1379 و 1383 ضوابط و استانداردهاي فضاي اداري با تصويب شوراي عالي اداري به كليه دستگاههاي اجرايي كشور ابلاغ گرديد.
*
مهمترين مولفه ها در طراحي، تخصيص و استقرار افراد و واحدها در فضاي اداري موارد زير مي باشند:

1- رعايت استاندارد فضاي تخصيص يافته به شاغلين با توجه به سبد ملزومات شغلي مورد نياز
2- توجه به فرايند انجام كار (تسهيل در گردش كار) كه موجب كاهش هزينه هاي اداري ميگردد.
3- ارگونومي (نور، تهويه، صدا و ..)
*
اصول و ضوابط طراحي فضا و ساختمانهاي اداري
1- شرايط فيزيكي محيط كار :
توجه به شرايط فيزيكي محيط كار، يكي از عوامل مؤثر در ايجاد روحيه مناسب براي كاركنان در سازمان‌هاو شركتها مي باشد كه علاوه بر آنكه بازده كار را افزايش مي‌دهد و از عوامل نگهدارنده نيروي انساني محسوب مي‌‌گردد.علاوه بر مسائل مربوط به استقرار كاركنان، تجهيزات و مبلمان اداري، عواملي نظير نور، تهويه و سر و صدا نيز جزئي از شرائط فيزيكي محيط كار بشمار مي آيند.
*
2- فضاي باز اداري :
در كارهايي كه به شكل فرآيندي انجام مي شود استقرار افراد در فضاي باز و در كنار يكديگر موجب تسريع در گردش كار و زمان انجام عمليات مي گردد ضمن آنكه موجبات صرفه جويي فضاي ناشي از سطح اشغال شده ديوارها مي‌گردد.

در فضاي باز اداري نور و تهويه به علت نبودن موانع، بهتر فراهم مي گردد و امكان نظارت و كنترل مديران بر كار كاركنان را تسهيل مي بخشد .

يكي از مزاياي اصلي فضاي باز اداري قابليت انعطاف و تغيير در آن است. بررسي‌هاي انجام شده در كشور آمريكا نشان مي‌دهد كه در يك دوره 5 الي 10 ساله در حدود 50 درصد فضاي اداري تغيير مي يابد و هزينه بسيار گزافي را براي سازمان‌ها و شركتها بدنبال دارد ولي در سازمان‌ها و شركتهايي كه از فضاي بازاداري استفاده شده است اين هزينه ها تا يكدهم كاهش يافته اند .
*
3- نقش فرايند كار در فضا سازي اداري
در هر نوع آرايش فضاي اداري (Lay-Out) ارتباط ميان كاركنان و واحدها عنصر تعيين كننده است.

4- ضوابط ناظر بر بهره‌برداري مطلوب از فضا و ساختمان‌هاي اداري
شورايعالي اداري ضوابط ناظر بر بهره برداري مطلوب از ساختمان‌هاي اداري و تخصيص مناسب فضاي اداري را تصويب و ابلاغ نمود. اجراي مصوبه شمارة 431/013ط مورخ 15/12/1379 براي كليه دستگاه‌هاي اجرايي الزامي است. در سال 1383 نيز شوراي عالي اداري مجدداَ ضوابط ساختمانهاي اداري دستگاه‌هاي اجرايي را تصويب و ابلاغ نمود. ضوابط تخصيص بهينه فضاي اداري دستگاههاي دولتي بشرح زير مي باشد.
….

دسته بندی: مباحث رشته ها » پاورپوینت

تعداد مشاهده:
0
مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: .ppt

تعداد صفحات: 65

حجم فایل:1,015
کیلوبایت


 قیمت:


9,500 تومان


پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.


 
پرداخت و دریافت فایل

  • محتوای فایل دانلودی:

    دانلود پاورپوینت با موضوع پاورپوینت مطالعه و طراحی نحوه استقرار کارکنان و مبلمان اداری دارای 65 اسلاید و با فرمت .ppt و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد
    تعداد اسلاید : 65 اسلاید
    فرمت فایل: پاورپوینت .ppt و قابل ویرایش
    آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس



موضوعات :
پوشه

دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *