no-img
مرجع فایلهای آموزشی

تعیین میزان افسردگی در دانشجویان خوابگاهی و غیرخوابگاهی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی


مرجع فایلهای آموزشی
ads

ادامه مطلب

تعیین میزان افسردگی در دانشجویان خوابگاهی و غیرخوابگاهی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی
zip
می 18, 2019

تعیین میزان افسردگی در دانشجویان خوابگاهی و غیرخوابگاهی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی


تعیین میزان افسردگی در دانشجویان خوابگاهی و غیرخوابگاهی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلیدسته: روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 55 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 85

تعیین میزان افسردگی در دانشجویان خوابگاهی و غیرخوابگاهی و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی

قیمت فایل فقط 9,350 تومان

خرید

تعیین میزان افسردگی در دانشجویان خوابگاهی و غیرخوابگاهی و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی

چكیده:

پژوهش حاضر قصد دارد به بررسی رابطه بین افسردگی و پیشرفت تحصیلی و تفاوت آن در دو گروه خوابگاهی و غیرخوابگاهی بپردازد. در واقع بدنبال پاسخ به این سؤال است كه آیا محیطی مانند خوابگاه می‌تواند با ایجاد افسردگی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان تأثیر بگذارد؟

برای رسیدن به هدف مذكور از طرح ـ پس رویدادی (علی ـ مقایسه‌ای) استفاده كردیم جامعه و نمونه پژوهش حاضر كل دانشجویان دختر در حال تحصیل رشته روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران می‌باشد كه كل جامعه بعنوان نمونه مورد مطالعه قرار گرفت.

داده‌های مورد نظر برای متغیر افسردگی از طریق پر كردن سیاهه افسردگی بك و برای پیشرفت تحصیلی معدل ترم گذشته دانشجویان جمع‌آوری شد.

برای تجزیه و تحلیل آماری داده‌های از ضریب همبستگی پیرسون و t دو گروه مستقل استفاده گردید نتایج پژوهش نشان داد بین میزان افسردگی و پیشرفت تحصیلی رابطه معناداری وجود دارد.

فهرست مطالب

عنوان …………………………………………………………………………………………… صفحه

چكیده………………………………………………………………………………………………………

مقدمه……………………………………………………………………………………………………. 2

1ـ بیان مسئله ……………………………………………………………………………………….. 7

2ـ اهمیت و ضرورت پژوهش ……………………………………………………………….. 11

3ـ اهداف…………………………………………………………………………………………….. 14

4ـ فرضیه‌های پژوهش …………………………………………………………………………. 15

5ـ متغیرها و تعریف عملیاتی آنها …………………………………………………………… 16

6ـ خلاصه ………………………………………………………………………………………….. 18

1ـ مبانی نظری ……………………………………………………………………………………. 20

الف افسردگی (مفهوم و نظریه‌های مربوط به آن)……………………………………………

روان تحلیل‌گری ………………………………………………………………………………….. 22

رفتاری‌نگر…………………………………………………………………………………………… 25

شناختی………………………………………………………………………………………………. 30

زیست‌شناختی …………………………………………………………………………………….. 32

انواع ………………………………………………………………………………………………….. 35

میزان شیوع ……………………………………………………………………………………….. 36

ب ـ پیشرفت تحصیلی ………………………………………………………………………….. 37

2ـ یافته‌های پژوهشی …………………………………………………………………………… 43

3ـ خلاصه ………………………………………………………………………………………….. 50

1ـ انتخاب نمونه ……………………………………………………………………………………….

الف ـ جامعه و نمونه ……………………………………………………………………………. 52

2ـ ابزار گردآوری اطلاعات …………………………………………………………………… 53

الف ـ معرفی سیاهه ……………………………………………………………………………… 53

ب ـ روش اجرا و نمره‌گذاری …………………………………………………………………. 54

ج ـ اعتبار و پایایی ……………………………………………………………………………….. 54

3ـ طرح تحقیق و روشهای آماری ………………………………………………………….. 56

الف ـ طرح تحقیق ………………………………………………………………………………… 56

ب ـ روشهای آماری …………………………………………………………………………….. 58

4ـ خلاصه ………………………………………………………………………………………….. 59

1ـ ارائه داده‌های توصیفی بدست آمده ……………………………………………………. 61

2ـ بررسی نتایج در چهارچوب بدست آمده ……………………………………………… 63

الف ـ نتایج حاصل از رابطه بین افسردگی و پیشرفت تحصیلی……………………. 64

ب ـ نتایج آزمون t در متغیر افسردگی …………………………………………………….. 65

ج ـ نتایج آزمون t در متغیر پیشرفت تحصیلی ………………………………………….. 65

3ـ خلاصه…………………………………………………………………………………………… 67

1ـ بحث و بررسی درباره یافته‌ها …………………………………………………………… 69

2ـ جمع‌بندی و نتیجه‌گیری …………………………………………………………………….. 72

3ـ كاربرد نتایج …………………………………………………………………………………… 73

4ـ محدودیت‌ها…………………………………………………………………………………….. 78

5ـ پیشنهادات………………………………………………………………………………………. 79

منابع

قیمت فایل فقط 9,350 تومان

خرید

برچسب ها : تعیین میزان افسردگی , افسردگی در دانشجویان خوابگاهی , افسردگی و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی



موضوعات :
سل یو

دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *