no-img
مرجع فایلهای آموزشی

دانلود پاورپوینت تکنیک های آزمایش نرم افزار


مرجع فایلهای آموزشی
ads

ادامه مطلب

دانلود پاورپوینت تکنیک های آزمایش نرم افزار
zip
نوامبر 15, 2018

دانلود پاورپوینت تکنیک های آزمایش نرم افزار


دانلود پاورپوینت تکنیک های آزمایش نرم افزاردسته: کامپیوتر و IT
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: 168 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 51

آزمایش نرم افزار عنصری حیاتی از تضمین كیفیت نرم افزار می باشد و مرور تقریبی مشخصه، طراحی، و تولید كد را نشان می دهد

قیمت فایل فقط 8,000 تومان

خرید

اهمیت آزمایش نرم افزار و اثرات آن بر كیفیت نرم افزار نیاز به تأكید بیشتر ندارد. Deutch در این باره اینگونه بیان می نماید :

توسعه سیستم های نرم افزاری شامل یك سری فعالیت های تولید می باشد كه امكان اشتباهات انسانی در آن زیاد است. خطاها در ابتدای یك فرآیند و مراحل توسعه بعدی آن ظهور می نمایند كه  اهداف با خطا یا به صورت ناقص مشخص شده باشند. به دلیل عدم توانایی انجام كارها و برقراری ارتباط  به صورت كامل، توسعه نرم افزار با فعالیت تضمین كیفیت همراه است.

آزمایش نرم افزار عنصری حیاتی از تضمین كیفیت نرم افزار  می باشد و مرور تقریبی مشخصه، طراحی، و تولید كد را نشان می دهد.

قابلیت رویت در حال افزایش نرم افزار به عنوان عنصری از سیستم، و هزینه های مربوط به شكست نرم افزار، نیروهای محركی هستند برای برنامه ریزی خوب از طریق آزمایش. برای یك سازمان توسعه نرم افزار، غیرمعمول نیست كه بین 30 تا 40 درصد كل فعالیت پروژه را برای آزمایش صرف كند. در نهایت، آزمایش نرم افزاری كه برای انسان حیاتی است (برای مثال، كنترل پرواز، نظارت راكتور هسته ای) سه تا پنج برابر، هزینه بیشتر از تمام مراحل مهندسی نرم افزار را در مجموع خواهد داشت. در این فصل، اصول بنیادی آزمایش نرم افزار اهداف قابل تغییری را برای آزمایش  نرم  افزار تعریف می نما یند. طراحی ابزار آزمایش بر مجموعه ای از تكنیك ها برای ا یجاد ابزارهای طراحی كه  اهداف كلی آزمایش را برآورده نمایند تأكید دارند. در فصل 18 ،  استراتژی های آزمایش و اشكال زدایی نرم افزار ارائه می گردند .

در مورد چه چیزی بحث می شود؟

پس از تولید كد مبدأ، نرم افزار باید مورد آزمایش قرار گیرد  تا هر تعداد خطا را كه ممكن است، قبل از تحویل به مشتری كشف (و تصحیح) نماید. هدف طراحی یك سری ابزارهای آزمایش می باشد كه با احتمال بالایی خطاها را می یابند، اما چگونه؟ در این مرحله است كه تكنیك های آزمایش نرم افزار  ظاهر می شوند.  این تكنیك ها، راهنمایی سیستماتیك را برای  آزمایش هایی فراهم می كنند كه

مرورها و فعالیت های SQA ،   خطاها را آشكار می نمایند، ا ما كافی نیست. با هر اجرای برنامه، مشتری آن را آزمایش می نماید! بنابراین، باید برنامه قبل از مشتری اجرا گردد، با هدف یافتن و حذف تمام خطاها، به منظور یافتن بیشترین خطاها، آزمایشها باید بطور سیستماتیك هدایت شوند و ابزارهای آزمایش باید با استفاده از تكنیك‌های خاص طراحی گردند.

نرم افزار از دو نما مورد آزمایش قرار می گیرد. نیازهای نرم افزار با استفاده از تكنیك های طر احی ابزارهای آزمایش جعبه سیاه مورد آزمایش قرار می گیرند. در هر دو حالت، هدف یافتن حداكثر تعداد خطاها با حداقل مقدار فعالیت و زمان می باشد.

 مجموعه ای از ابزارهای آزمایش، برای آزمایش منطق داخلی  و نیازهای خارجی برنامه،  طراحی و مستند سازی می شوند. نتایج مورد انتظار تعریف می‌شوند، و نتایج واقعی ثبت می گردند .

آزمایش، موارد غیرمعمول جالبی را برای مهندس نرم افزار آشكار می نماید. در ضمن فعالیت های اولیه مهندسی نرم افزار، مهندس، سعی  در ایجاد نرم افزار با استفاده از مفهومی مجرد و بدست آوردن محصولی و اضع و كامل دارد . اینك آزمایش باید انجام شود. این مهندس یك سری ابزار آزمایش  ایجاد می كنئد كه باید نرم افزار ایجاد شده را با شكست روبرو نمایند. در واقع، آزمایش، یك مرحله در فرآیند نرم  افزار است كه می تواند به عنوان فرآیندی مخرب به جای سازنده در نظر گرفته شود (حداقل از نظر روانشناسی).

طبیعت مهندسین نرم افزار سازندگی است. آزمایش نیازمند این است كه توسعه دهنده، نكات اولیه صحت نرم افزار را صرف نظر كند و بر تناقض ایجاد شده در نتیجه تشخیص خطا غلبه نماید . Beizer این وضعیت را به این صورت بیان می كند :

نكته غیر قابل باوری وجود دارد كه اگر در برنامه نویسی به خوبی در نظر گرفته شود، خطایی برای یافتن وجود نخواهد داشت. اگر امكان تمركز واقعی وجود داشته باشد، اگر همه از برنامه نویسی ساخت یافته، طراحی بالا به پایین ، و جداول تصمیم گیری استفاده كنند، اگر ابزار صحیح را در اختیار داشته باشیم، خطایی نیز وجود نخواهد داشت. خطاها وجود دارند، چون آنچه انجام می دهیم كاملاً درست نیست، و اگر این كارها درست انجام نشوند، در مورد آنها گناهكار هستیم. بنابراین، آزمایش و طراحی ابزار آزمایش، پذیرش شكست است، كه به تدریج به گناه پذیرفته شده تبدیل می شود. و انجام آزمایش، تنبیهی است برای این خطاها. تنبیه برای چه؟ برای انسان بودن؟ گناه برای چه؟ برای شكست در رسیدن به تكامل؟ برای تشخیص ندادن بین آنچه یك برنامه نویس فكر می كند و آنچه بیان می كند؟ برای شكست در برقراری ارتباط تله پاتی؟ برای عدم حل مشكلات ارتباطات انسانی كه به وجود می آیند… برای چهارده قرن؟

 آیا آزمایش احساس گناه است؟ آیا آزمایش واقعاً مخرب است؟ پاسخ به این سئوالات «خیر» است! به هر حال، هدف از آزمایش چیزی است متفاوت از آنچه انتظار می رود.

فایل پاورپوینت 51 اسلاید

قیمت فایل فقط 8,000 تومان

خرید

برچسب ها : تکنیک , آزمایش نرم افزار , توسعه سیستم های نرم افزاری , تست نرم افزار , نیازهای نرم افزار



موضوعات :
سل یو

دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *